Sep 5, 2010

Lelaki Muda Vs Wanita Berusia

"Ape???Perempuan tua? Ko nk kenalkan aku dengan perempuan tua??? cube fikir logik skit...aku ni muda tau...jgn harap la aku nk kan perempuan tua...bukannye seronok pon diaorg nie...."

Ayat yang sebegini rupa acapkali penulis dapat daripada kawan2 lelaki penulis. Terlalu memandang rendah terhadap wanita yang lebih berusia daripadanya.

Kenapa komen2 yang negatif ini wujud??? penulis masih tidak faham kenapa komen sebegini rupa yang dilontarkan.....ini adalah lontaran komen yang negatif dari kaum adam....

Manakala ada jua komen2 yang agak berbisa dari kaum hawa berkenaan dengan tajuk ini...

"Ala...lelaki muda yang mahukan perempuan tua dari dia sbb duit je...bukannya sayang pon...kalo betul pon dia syg pon, cuma 1 dalam sejuta....tapi rata2 lelaki muda hanya mahukan kemewahan dan kesenangan je dari perempuan "berusia" tuh..."

Nah!!!! Kata2 yang cukup pedas....Tetapi memang tidak dinafikan, penulis ada jua memikirkan komen2 negatif terhadap lelaki muda yang sukakan perempuan yang lebih berusia dari mereka....

Bagi penulis, susah la untuk lelaki muda menyayangi sepenuh hati mereka kerana didalam pemikiran mereka adalah ---- semata-mata..... kalao betullah mereka ini memang menyayangi wanita yang lebih berusia hanya dua orang sahaja yang penulis percaya iaitu Rasulullah SAW dan pakcik penulis. mereka dua ini sahaja yang penulis nampak agak setia dan sayangfkan isteri-isteri mereka. tetapi lelaki yang lain, walaupun dah dapat isterui yang muda daripadanya, masih lagi nk 'makan luar'.

Itu yang menjadi tanda tanya kepada penulis. ok la kalo betul nk tolong orang perempuan yang kononnya lebih ramai dari lelaki, kenapa mereka ini tidak mengahwini perempuan yang janda, andartu or ibu tunggal.. kenapa pilihan mereka 'anak dara'??? kenapa yang betul-betul muda lagi yang dijadikan isteri??

Kata mereka pabila berpoligami ini adalah sunnah Nabi SAW, tetapi kalau ingin mengikut sunnah Beliau, kenapa tidak mengikut segala amalannya yang adil dan saksama????

lelaki ini hanya mementingkan diri sendiri dan melepaskan semuanya kepada wanita..bagi lelaki perempuan ini hamba ke???

penulis memang agak emosi apabila ada lelaki yang mempergunakan seseorang wanita yang berusia itu untuk menjadikan hamba pencarian wang kepada mereka...mungkin disebabkan itu, ramai perempuan yang sanggup menjadi andartu dari makan hati dengan telatah lelaki yang sukakan kemewahan dari perempuan.

salah satu sebab, mengapa lelaki muda berpura2 mencintai wanita lebih berusia...

lelaki tetap lelaki dan mereka takkan berubah...

P/S: salahkah kita menyayangi seseorang itu dengan jujur dan ikhlas??? Adakah ianya berat dan payah??

No comments:

Post a Comment