Mar 14, 2010

HATI BUSUK

Betullah bagai dikata rambut sama hitam, tapi hati lain2…

Depan kita mmg baik tapi bila belakang kita ni mengumpat sampai tak ingat mati…mcm dia je yang hebat sgt….ade ke dia leh mengatakan aku ni dengkikan diri dia yang tak seberapa tuh….kalo dia tu sehebat perdana menteri tak pe la…tak pun paling koman la sehebat kak long aku yg keje sbg peguam yg agak terkenal dikalangan ahli2 perniagaan sekitar KL ni ada la maknanye skit nak aku dengkikan…

Kadang2 aku tak paham la ngn manusia yg nih…aku gelarkan MJ (Mulut Jahat a.k.a Muka Jamban) dia dh ade segala2nya kenapa nk cari pasal ngn aku lagi??? Aku pelik la…kdg2 tu…dia dh dpat semua…so??? Pe lagi yang dia nk??? Sibuk nk amik tahu hal aku tuh nape??? Ntah la…aku amik positif side yang dia ni nak jd mcm aku so dia mula la menyebar dan me’manipulate’ org lain ttg hal yg buruk2 ttg aku…depan aku tak nak mengata….bila aku tak de baru nk mengata aku yang bukan2…

Busuk sgt hati dia tuh…sama la ngn partner dia tuh…harapkan pakai tudung je lebih, sembahyang je tunggang terbalik tapi hati busuk mengalahkan BANGKAI BABI!!!!!

Betapa busuknya hati dia… dia nk apa lagi??? semua dia dh handle…

Mmg dasar tamak!!!! Tak sedar diri….. mcm hebat sgt je dia tu…ingt2 la sikit yg dia tu sape…???? Takkan itupun nk aku ingtkan gak…agak2 la…

Cuba korang pk, ade ke patut dia kata kat semua bebudak kecik yang aku ni tak suka dia sbb aku tak salam n tegur or bermesra ngan dia….hei halo MJ takkan aku nk g menyerah diri kat ko…. Tp mmg pon aku tak suka dgn dia…dia yang mmg mulut jahat, dah la mulut jahat…hati pon busuk!!! wat pe aku nk berkawan dgn dia… cuba korang gtau aku, patut ke aku kawan ngn org yg busuk hati….????

Bak kata bonda aku yang kite kene amik jalan yang bijak dengan tidak bergaul dengan org yg bleh menjatuhkan maruah serta air muka kita…kalo dia ade niat yg tak baik kita akan tau dgn cepat sekiranya kita memohon dari-NYA…aku tersgt percayakan kata2 bonda aku tuh…..dan hindarilah manusia yang boleh mempalitkan noda2 hitam dr hidupmu…so??? What do u expect????

Sepatutnya org yg mcm ni kita ptt hindari, betul x??? tetapi makin aku menjauhkan diri dari org2 yg busuk hati ini makin menjadi2 lak dia mengumpat aku kat belakang….

Aku musykil ngn tindakan dia….em insan yg aku rapat dikala ini pon makin rapat ngn dia…aku gelarkan dia tuh Cahaya k..Cahaya dgr cakap CC,….(CC ni org yg agak rapat gak ngn Cahaya) nk dijadikan cerita CC nih rapat ngn MJ nih….

Semuanya dia bercerita kat CC nih…pastu CC nih bercerita ngn Cahaya sambil2 menokok tambah lagi cerita tu bagi sedap..NAH…. terkontang kanting la nk selamatkan diri aku pasni…lepas Cool xde aku dh dpt agak yang aku akan dijadikan pin point untuk ditendang keluar dari sini...

aku masih tak paham pe yg dia ni nk dr aku??? Kenapa mesti jd mcm ni??? Aku bukan nk memburukkan sesapa ttp ini dh melibatkan diri dan air muka aku….aku masih lagi memberi peluang…lg sekali aku dgr…aku akan bawak hal ni ke tgh…aku takkn berdiam diri kerna dlm diam2 aku mngumpul bukti hasil pembelajaran kaedah2 yg tercanggih yang aku blaja dr kak long aku….aku masih berpgg pada yg SATU….aku tahu DIA akan Bantu aku…

tak seronok tau hidup dlm keadaan yg memburukkan manusia nih sbb 1 hari nnt org akan wat kat kite balik….dunia ni berputar..takpe skg ko kat atas, aku kat bawah….nnt ko kat bwh aku takkan balas kat ko tp org lain akan balas kat ko sbb aku bkn jenis yg sng2 nk balas dendam…..sbb aku bukan jenis yg balas balik kalau berdendam tp aku mendoakan yg dia akan merasa pe yg aku rasa…kalo tak sekarang…ko takkan tak kawenkan…takkan ko tak de anak kot…takkan ko tak de cucu kot….hei…beringat2 sikit k…

P/S: penulis dapat emel ini dr seseorg….penulis merasakan dgn berkongsikan dgn semua sbb ini boleh dijadikan iktibar sbb ini antara tanda2 org yg ingin menjatuhkan kita…dan penulis tak sangka kisahnya agak bersamaan dengan diri penulis dan sebhgn dr kwn2 penulis yg lain....adakah kami sekawan telah disumpah untuk dibenci oleh semua orang????

No comments:

Post a Comment